چند خبر متفاوت
روشنگری
يادبگير، ساده‌ترين چيزها را براي آنان كه بخواهند يادبگيرند هرگز دير نيست

آفریقای جنوبی مبتلا به آچ آی وی

حداقل ۲۸ درصد دانش‌آموزان دختر آفریقای جنوبی به آچ آی وی مثبت مبتلا هستند.

این آمار نزد دانش‌آموزان پسر تنها ۴ درصد است.در سال ۲۰۱۱، ۹۴ هزار دانش‌آموز دختر حامله شدند و ۷۷ هزار نفر در مراکز دولتی سقط کردند.

طبق آمارهای دولتی ده درصد جمعیت آفریقای جنوبی، به ویروس اچ آی وی مبتلا هستند.

با توجه به آمار ابتلای پسران جوان به ویروس اچ آی وی، واضح است که این دختران دانش‌آموز با آنها رابطه جنسی ندارند و در عوض آنها با مردان مسن‌تر از خودشان رابطه جنسی برقرار می‌کنند.

برخی دختران حامله که بین ده تا ۱۴ سال سن دارند، به ویروس اچ آی وی مبتلا هستند.سال گذشته بیش از ۲۶۰ هزار نفر در آفریقای جنوبی به دلیل ابتلا به ایدز جان خود را از دست دادند که این نیمی از آمار کلی مرگ و میر در آن کشور را تشکیل می‌داد.

منبع: دانش و فن یورونیوز فارسی

زنی به زندگی 15 ماهه بر بالای درخت پایان داد

زنی استرالیایی فعال محیط زیست که مدت 15 ماه را در ارتفاع بیش از 60 متری یک درخت اکالیپتوس گذرانده بود به دلیل آتش سوزی مجبور به پایین آمدن شد.
میراندا گیبسون 31ساله از دسامبر سال 2011 که در اعتراض به قطع درختان بالای این درخت رفته بود سرانجام به دلیل آتش سوزی از بالای درخت پایین آمد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/262973

وبلاگ آموختن: حرکت‌های فردی در هیچ کجای جهان پاسخ اجتماعی نگرفته و نخواهد گرفت. باید آن انگیزه را(حفظ محیط زیست) اجتماعی کرد تا پاسخ بگیرد.

دستگیری سارق 16 ساله با 20 فقره سرقت

سارق 16 ساله با 20 فقره سرقت در این استان دستگیر شد.
این سارق که سابقه 20 فقره سرقت دارد، در حین سرقت سیم و کابل برق توسط مأموران آگاهی دستگیر شد.
طی بازرسی‌های به عمل آمده از متهم، مقدار 23 کیلوگرم سیم سوخته از وی کشف شد.
منبع:http://www.asriran.com/fa/news/262979

آلودگی هر پرواز هواپیما مساوی 3 هزار خودرو

هر فروند هواپیما در هر بار نشست و برخاست برابر 3هزار دستگاه خودرو ایجاد آلودگی می‌کند.
این پیشنهاد سازمان محیط زیست برای کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از تشدید آن در کلان شهر تهران بوده است اما این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است.
پروازهای فرودگاه مهرآباد سهم قابل توجهی در افزایش آلودگی کلانشهر تهران دارد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/263011

رمال و فال گیر 800 میلیونی دستگیر شد

رمال دروغین(مگر رمال راستگو هم هست؟ وبلاگ آموختن) که با وعده‌های دروغین و با سوءاستفاده از تفکرات خرافه پرستی یک خانواده از آنها در حدود 800 میلیون تومان اخاذی کرده بود، توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.
تعدادی از شهروندان خانم در دادسرای ناحیه 7 تهران و طرح شکایت تحت عنوان کلاهبرداری، آنها در اظهارات خود عنوان داشتند که خانمی به بهانه شکستن طلسم و مشکل گشایی، از هر کدام از آنها مبالغ میلیونی و حتی چند ده میلیون تومانی گرفته اما در مشکلات آنها هیچگونه گشایشی صورت نگرفته است.
نماینده حقوقی مالباختگان: موکلین بنده در جلسات عمومی خانوادگی، به صورت هفتگی با یکدیگر ملاقات کرده و متهمه نیز در همین جلسات ضمن طرح آشنایی و دوستی، با مشکلات شخصی و خانوادگی آنها آشنا و به بهانه فال گیری و رمالی و رفع مشکلات، اقدام به گرفتن پول از آنها کرده است.
خانمی به نام سودابه متولد 1350 با طرح دوستی و حضور در جلسات هفتگی مالباختگان که همگی از اعضای خانواده و بستگان یکدیگر هستند، با آنها رابطه دوستی برقرار داده و پس از بدست آوردن اطلاعات متفاوت از مالباختگان و بیشتر اطرافیان آنها اعلام می کرد که این افراد جادو شده و نیاز به باز کردن طلسم و جادو دارند؛ لذا به بهانه بازگشاشی مشکلات، شکات را ترغیب به پرداخت پول می‌کرد.
متهمه در خیابان شریعتی ـ خیابان کلیم کاشانی شناسایی ، دستگیر شد.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/263009

مسافری که به خاطر نبود محارم مهماندار و همه زنان هواپیما، پرواز را به تاخیر انداخت!

 یک مسافر عربستانی در پرواز جده به دمام، اصرار داشت که مهماندار و تمامی زنانیکه محارم آنها همراهشان در پرواز حضور ندارند؛باید از هواپیما پیاده شوند و گرنه اجازه پرواز نخواهد داد.
عصر دیروز هنگامیکه مهماندار هواپیما برای راهنمایی های پرواز به سراغ این مسافر رفت با سوال عجیب این مرد روبرو شد؛او از مهماندار پرسید چرا تو بدون وجود شخصی از محارمت در پرواز حضور داری؟
او سپس مانع پرواز هواپیما شد و اعلام کرد تمامی زنانی که یکی از محارم خود را بهمراه ندارد باید از هواپیما پیاده شوند
این اصرار پرواز را با 2 ساعت تاخیر روبرو کرد و در نهایت امنیت فرودگاه مجبور شدند این مرد که پسرش نیز همراهش بود را با  اعمال زور از هواپیما خارج کنند تا این هواپیما به سمت مقصد پرواز کند.

منبع:http://www.asriran.com/fa/news/263042

وبلاگ آموختن: افکار حاکم بر هر جامعه‌ای افکار طبقه حاکمه است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 26 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط امید
آخرین مطالب